lørdag 8. september 2012

Kjærlighet


"Størst av alt er kjærligheten, bare den har kraft til å endre virkeligheten."

Kjærligheten, hva hadde livet vært uten? Hvordan hadde vi fungert sammen uten? Jeg tror på kjærligheten, på alt den gjør og på alt den er. Kjærlighet er ikke noe vi kan gjemme bort, den er som en flamme som driver oss, som alltid er med oss og som kommer frem i form av klemmer, kyss, berøringer, tanker, ord og handlinger. Man kan føle kjærlighet ovenfor mange i livet, for foreldre, for barn, kjærester, venner, dyr, og for så utrolig mye mer. Det finnes ingen begrensninger.
For meg er kjærlighet noe stort, noe viktig, noe kraftfullt og ukontrollerbart på mange måter. Og jeg har kjærlighet for mange, et hjerte som rommer mange fine mennesker, opplevelser og ord som jeg alltid kommer til å ha med meg.


På rommet mitt har jeg allerede hengt opp bilder formet som et kors for tro, som et anker for håp, og i dag er det siste tegnet et hjerte, for kjærligheten. Bildene som danner hjertet er bilder av mennesker som har gjort noe med meg, forandret meg, og vært med meg i livet. Mine dyrebare venner, min herlige TSN-gjeng, og min vakreste familie. 



Jeg er utrolig takknemlig for de menneskene jeg har i livet mitt, for alle dem som fyller hjertet mitt med glede, med opplevelser og inspirasjon. Mennesker som jeg alltid gleder meg til å møte, og som jeg vet jeg kan stole på. 

Når jeg leste til bibelkursprøven min tidligere, så måtte vi lese 1.Korinterbrev, og der står det som er et av de største, flotteste og et av de aller mest brukte sitatene fra bibelen: 

"Så blir de stående, disse tre: tro, håp og kjærlighet.
Men størst blant dem er kjærligheten." 1.Kor 13, 13. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!