mandag 3. september 2012

Abraham, Isak, Jakob!

Gurimalla, nå er jeg ferdig. Hjernen min er offisielt kokt, og i en eneste stor røre. Navn, kapitler, dager, tall, symboler, sønner, synder, kriger, konger, og undre går i ett. I morgen, eller, i dag er den store prøven. Står jeg ikke i dag, har jeg én ekstra sjangse på å stå, og hvis ikke så går jeg fra å være Mappestudent, til å være klausurstudent. Selvfølgelig vil jeg være mappestudent og jeg går 110 % inn for å stå i morgen. Jeg tror det er lenge siden, og da mener jeg faktisk lenge siden(muligens aldri), jeg har følt meg mer klar for en prøve enn nå. Jeg føler at det meste sitter, jeg husker ganske mye, og kan svare på spørsmålene. Etter å ha gått gjennom de siste års prøver og testet meg selv, har jeg funnet ut at jeg skal klare å stå. Det er bare 20 spørsmål, jeg må velge ut 12 og ha rett på 9. Jeg ligger nok godt an. I allefall når det gjelder GT. NT derimot er jeg mer usikker, og ligger nok litt mindre forberedt, men jeg har heldigvis hukommelsen min, og etter å ha gått gjennom mer eller mindre 198 spørsmål i løpet av helgen, så er oddsen stor for at jeg klarer å huske noe. 



Illustrasjonsfoto. Bildet er fra i fjor, når jeg satt og irriterte meg over det vanskelige pensumet vi hadde. I år er jeg glad for at jeg kjenner igjen, forstår og husker pensmet. Hurra for bibelen, og nye studier. 
Men etter i morgen så skal jeg ta en liiiten pause fra Bibellesinga, og heller konsentrere meg om å skrive første semesteroppgave. 


God natt nå, og ønsk meg lykke til i morgen. (Jeg tror faktisk ikke jeg trenger det, men bank i bordet, jeg vil gjerne ha noen lykkeønskninger!)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!