fredag 7. september 2012

Håp

Håp? Hva er egentlig håp? For meg er handler det om fremtid, om det som kommer, og det som vi kan forvente eller ønske oss. En klok person sa en gang at "Håpet er det siste man slipper", noe som høres klokt ut, noe som jeg kan tro på. Håp henger nemlig godt sammen med tro. I visse situasjoner kan man håpe at noen vinner, at noen klarer å gjennomføre noe hardt, eller kanskje håpe at man er der for hverandre for alltid. 

"Så lenge det er liv, er det håp"

I mitt bilde er håpet noe jeg ikke kan klare meg uten, det er som en sterkt, tungt tau som jeg kan holde meg fast i. I forrige innlegg snakket jeg om tro, og viste bilder av rommet mitt, derfor kommer det vel kanskje ikke som en overraskelse at jeg i dag viser dere håpstegnet. Håp formet som et anker, er det de aller aller fleste tenker på når de hører ordet håp. Det gjør jeg også. 



Jeg har valgt å bruke mitt flotte søskenbarn som en del av den loddrette linjen, fordi han er fremtiden. Han er et håp om en bedre fremtid, et håp fra vår tid, og fram mot den tiden vi vet så lite, men samtidig så mye om. Det samme gjelder håpet om den gode, store kjærligheten, håpet om en flott, stødig familie, og håpet om gode venner i tykt å tynt. 

Med både tro og håp i bilder på rommet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!