onsdag 26. september 2012

Kansellert fly!

I går var en dag full av overraskelser. Jeg var på Gardemoen klokka 16.45 og hadde sjekka inn, men ikke levert bagasjen min. Når jeg skal til å legge kofferten på bandet, får jeg beskjed om at "Nei, du får ikke sjekket inn bagasje, alle fly står på bakken, og ingen får sjekke inn på grunn av drivstoffproblemer". Drivstoffproblemer? HVA er det? Med null informasjon, annet enn at alt er stengt grunnet drivstoffproblemer, så stod man der. Med en koffert full av mat, flybillett og pass klart, og veldig gira på å reise. Siden alt står, blir det kø, det blir kaos, og Norwegian får mye å gjøre i informasjonsskranken. I sju-tiden, etter å ha ventet i godt over en time, får jeg beskjed om at flyet mitt er kansellert. Da var jeg ikke blid! Kansellere mitt fly? Hva gjør jeg nå? Hvordan kommer jeg meg frem? Hvem snakker jeg med? Hva kan de tilby meg? Etter å ha prøvd å komme seg på internett for å sjekke Norwegian sine hjemmesider og prøve å få endret billett der, men uten hell trekker jeg kølapp og stiller meg i kø. Når jeg trakk var de på nummer 300-something, og jeg hadde 509. Litt motløs gikk jeg tilbake til der jeg stod, og ventet. Etter litt over tre timer, en samtale med to lærere for en tysk skoleklasse som også skulle til Køln, kom vi endelig gjennom til skranken, fikk pratet med dem, og det første alternativet de kom med var å fly til Berlin tidlig i dag, og deretter BUSSES fra Berlin til Köln. Du kan jo si det sånn, at det er gode seks timer med bussing, om ikke mer. Heldigvis kom de opp med et bedre alternativ, og flyet mitt går til Paris om en og en halv time, og deretter skal jeg og skoleklassen dra med tog til Köln.

Jeg gleder meg til å komme fram, og jeg gleder meg til å få sove på fly. Heldigvis er jeg ikke alene om å komme meg fra Paris til Köln, så jeg slipper dét stresset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!