onsdag 19. september 2012

Det føles godt...

når man gjør det bra. Den følelsen når man kjenner at man faktisk får til noe, at man ikke er udugelig, eller dum, den er helt fantastisk. Slik kjennes det nå med tanke på skolen. Alt står i så utrolig stor kontrast etter fjoråret. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg ringte hjem i fjor høst og var på gråten, var forbanna, irritert, frustrert, sint og lei meg fordi at jeg ikke skjønte, ikke klarte å gjøre noe, og ikke kjente på den mestringsfølelsen i det hele tatt. Dermed er det så ubeskrivelig deilig å vite at jeg allerede har stått på en prøve, har levert inn en ekskursjonsrapport og jobber i skrivende stund med en innleveringsoppgave på 2000-2500 ord som skal inn på mandag. Nå har jeg allerede kommet opp mot 1000 ord, og jeg ser at jeg kommer til å slite litt etterhvert når det gjelder ord, men det kjennes i allefall mye bedre å skrive mye om ting som man kan og forstår, og deretter må kutte ned en del setninger. Enn å fylle ut svada på svada bare for å oppnå minstekravet. Så får det heller gå fint at jeg hopper over en forelesning eller tre for å sove.



----
På fredag hadde vi fest i kollektivet, bokstavfest til og med. Kun til ære for Kasper, hunden til Iben. Folk hadde kledd seg ut som både kameramann, Karl Marx, kvinneforkjemper, klarsynt og kronprinsesse. Herlig miks av folk, og fe. Var nok ikke like behagelig for naboene at noen begynte å synge i oppgangen i tre tiden på natta. Men det får være. De som bor over oss flytter ganske ofte på møblene, gjerne til ugunstige tider, så da blir det litt jevnt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!