mandag 4. mars 2013

Praksis!

Nå er jeg godt i gang med mitt andre semester på MF, og har levert både ekskursjonsrapport, første utkast til innlevering og er halvveis i den ene seminarrekken. Fagene virker spennende og ok, lærerne like så. Men det er ikke bare fag i løpet av dette semesteret. Vi har nemlig et eget praksisfag og har fått tildelt praksisplass for de fire neste semestrene. I løpet av denne praksisperioden skal vi først og fremst bare bli kjent med menigheten, de ansatte, og hvordan alt fungerer i menigheten. For meg virker praksis så voksent, og litt fremmed på samme tid som at det er kjent. "Praksis" er jo stort sett det jeg har gjort frivillig de siste årene, og burde derfor ikke være noe problem/utfordring. Samtidig så er det skremmende hvor nytt alt virker og er. Heldigvis er jeg ikke alene fra klassen, men har Rebekka sammen med meg. Utover våren skal jeg være en del med på konfirmasjonsundervisning, konfirmasjonsleir, en del i den lokale klubben og ellers observere og delta på gudstjenester og slikt underveis. 

Bilde tatt på vei hjem fra veiledningstime. 



Jeg har fortsatt ikke fått vært inne i kirka, men gleder meg stort til det. Etter ryktene å dømme skal den visstnok være veldig fin innvendig. 

Praksis kommer nok fortsatt til å virke litt skummelt, men det har allerede blitt mindre, og blir sikkert mindre og mindre med tiden. Ser i allefall frem til å bli bedre kjent med menigheten, konfirmantene, folkene og området. Spesielt når det er så innmari fint vær som det var i forrige uke! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!