onsdag 5. desember 2012

Mens vi venter...

Nå har millioner startet å telle ned mot dagen som skal bringe oss lys, glede og håp. Jeg teller ned jeg óg, i år som i fjor, og året før der igjen har jeg hentet fram julekalenderen min som er Jul I Svingen. Jeg har hatt planer om å kjøpe meg en flaxkalender også, men så langt har jeg bare vært inne(det er iiiiiskaldt ute, så ser ingen grunn til å gå ut!) og jobbet med oppgaver. 
Innimellom øktene slår jeg til med å se på Jul I Svingen, samtidig som jeg følger med på Farmen(spennende nå) og i dag begynte endelig Håndball EM. 
Adventstida er noe jeg alltid gleder meg til, noe som jeg vet kommer til å bli en flott tid til tross for alle eksamene. Det som er så flott med adventstida er all spenningen, den gode og spesielle stemningen og litt over gjennomsnittlige gleden til folk. Søndagen var fullsatt med advents/juleting og jeg rakk innom både OAK's årlige julebord(vant til og med ett kg mel, en t-skjorte for barn(haha), en vase, et skrapelodd som jeg vant bok på(!), og noe smått dilldall. Etter det dro vi videre i kulda for Lysmessa til Kor Major i Majorstuen kirke. Litt rart å ikke være med, men samtidig godt å se på og høre på all den nydelige musikken som de har øvd inn. Rett etter det løpte vi til bussen, som vi ikke hadde trengt å løpe til, for å dra på adventskos hos Marius, Christiane og Elise. Utrolig godt å være litt sosial igjen, og få oppdatert seg litt på hva folk gjør og hva som skjer i den vide verden. 

Nå derimot er det hard(nåja) jobbing mot mappeeksamensinnlevering på torsdag. Sånn ca. ferdig med én av to oppgaver, og har jobbet i dag og skal ta skikkelig dag på skolen i morgen for å gjøre meg ferdig. Det er deilig å se at jeg snart begynner å nærme meg et mål, en avslutning på dette semesteret, og etter at jeg har levert skal jeg fordype meg i bøkene, lage systemer i hodet mitt, huske tall, evangelier, profeter og hendelser i bibelen, i tillegg til trekk ved religioner, livssyn og alt mulig annet som står på pensum. Jeg ønsker meg selv herved skikkelig lykke til. 


Hvis du trenger musikktips, så vil jeg kun anbefale deg étt album, og det er Vår Sjeleskatt av Mosaic. Garanterer julestemning! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!