søndag 19. august 2012

Søndagsmodus

Etter en lang helg med mye på tapeten, så er det godt å sette seg ned, slappe av og koble av i et par timer før den neste uka starter. Høre på musikk, la hodet roe seg ned, og bare nyte de øyeblikkene her.
Jeg har startet på en ny skole, i en ny klasse, og i et helt nytt miljø, og allerede kjennes det bra. Jeg mener, det er skremmende, og ikke minst vanskelig, det å skal begynne å lese pensum igjen. Spesielt siden det gikk så dårlig forrige gang. Men dette er nok mye nærmere min virkelighet, min hverdag, og ikke minst min fremtid, så jeg tror det kommer til å gå seg til.



Det jeg skal gå, hvis noen ikke helt har skjønt det, er Ungdom, Kultur og Tro. Men vi kaller det bare for UKT, og det er jo litt kjekt. Etter tre år har jeg forhåpentligvis en bachelorgrad i lomma, og har fått litt erfaring i livet. I løpet av det første året har jeg hovedsaklig bibellære, religionsvitenskap og litt religions/livssynspedagogikk, og etter jul så blir det praksis på meg i en eller annen menighet her i Oslo-området. Og en av godene til våren:  studietur, til LONDON. Jeg tror jeg kommer til å trives godt, jeg gjør allerede det. Så får vi bare håpe læringa går litt bedre enn hva den har gjort før. Første steg mot en bedre hverdag; legge seg tidlig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!