mandag 20. august 2012

Forkortelsene mine!

Jeg vet at jeg har en del som leser bloggen, og det syns jeg er superfint. Samtidig vet jeg at ikke alle klarer å henge med på alle de forskjellige forkortelsene og generelt sett ordene som dukker opp til stadighet her inne. Derfor tenkte jeg å lage en liten oversikt over hvilke forkortelser som jeg vet jeg kommer til å bruke i høst, og som dere sikkert har lest før, men kanskje ikke husker.

Studier: 
UKT - Ungdom, Kultur og Tro : Bachelor programmet jeg akkurat har startet på.
MF - Det teologiske Menighetsfakultet : Skolen som jeg startet på, den ligger rett ved siden av Chateu Neuf, og Norges Musikk Høgskole.


Det sosiale livet: 
KFUK-KFUM - Kristelig forening for unge Kvinner/Menn som er organisasjonen jeg er med i, og svært aktiv i.

KM - Forkortelse av KFUK-KFUM

LIV Kurs - Leder I Vekst: Et lederkurs for de mellom 16 og 19.

LUDVIK - Leder Utvikling Drevet i Villmark som Intensivt Kurs:

UV - Unge Voksne: Her kan alle vi som har tidligere vært med i Ten Sing og lignende møte hverandre i de forskjellige aktivitetene som er.

Café UV - Cafe for Unge Voksne.

GUV - Gudstjeneste for Unge Voksne: Én gang i måneden blir det laget en gudstjeneste for unge voksne her i Oslo, den starter alltid klokka 1900, er et herlig avbrekk fra hverdagens kjas og mas, og det er både band og forsangere som gjør det hele komplett.

TS - Ten Sing : Gruppa med ungdommer hvor man kan få drive med kor, band, dans, drama, teknikk eller bare være en potet.

TSN - Ten Sing Norway : Det ettåringsprogrammet som jeg gikk, samtidig som jeg gikk på Rønningen Folkehøgskole.

OAK: Oslo og Akershus Krets av KFUK-KFUM.

ICY - Internationally Commited Youth

------

I tillegg til disse forkortelsene så har vi en del andre aktiviteter som jeg er med på hver uke, i regi av Blindern KFUK-KFUM som er studentforeningen vår.

SportY - Vi møtes hver onsdag, på høst/vår i frognerparken, og på vinteren har vi vært inne i hall. Det er som en slags treningsgruppe, vi er ikke så innmari mange, men det er ganske så koselig. Vi spiller som oftest fotball, innebandy, og frisbee ultimate. Man trenger ikke være god, man trenger ikke ha kunnskaper, du trenger deg selv, godt humør og lyst til å gjøre noe sammen med andre.


Kor Major - Koret som jeg er med i, og sikkert har reklamert litt for, og snakket om. I fjor spilte vi inn CD (gøygøygøy) og i år har vi fått ny dirigent, mange nye i koret og skal ha høstkonsert.


I stor grad er dette de dere sikkert har lest om før, fått med dere når jeg har snakket om dem, eller kanskje sett et annet sted. Uansett så er det greit å i allefall ha hørt om en del av disse forkortelsene som jeg kommer til å bruke en del fremover.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!