søndag 30. mars 2014

HELG!

Denne helgen har virkelig vært HELG med store bokstaver. Fredag var en veldig rolig dag, sov lenge og møtte Kristine for å ta en kaffe som vi har planlagt å ta aaaalt for lenge. Vi møttes oppe ved Majorstua, gikk ned hele Bogstadveien og endte opp på Espresso House nederst ved Litteraturhuset og slottsparken. Satt der i et par timer, før vi gikk videre og endte opp med å gå gjennom slottsparken, ned til Aker Brygge/Rådhusplassen og videre til Oslo S hvor vi endte opp med å sitte på en benk ved kaiområdet ovenfor Operaen. Etter veldig mange timer ute i sola og det fantastiske været, var det på tide å komme seg hjem. For jeg hadde avtalt å møte Helene og Mali som kom til Oslo samme dag for å spise ute. Etter litt venting endte vi opp på Delicatessen på Aker Brygge og spiste god tapas, før vi prøvde å dra videre ut men vi dro til slutt bare hjem igjen. 

Lørdag møtte jeg Helene og Mali igjen i Bogstadveien, tok turen innom Espresso House på nytt, hvor det var litt mer folk denne gang. Vi dro videre gjennom slottsparken og gjennom Karl Johan før de gikk videre og jeg dro hjem for å slappe av, spise og så dra ut igjen. I går var det jo Earth Hour, og noen av mine venner arrangerte derfor spillkveld, og det er ikke ofte det arrangeres, så jeg var superklar og gira på det. Jeg kom egentlig når Earth Hour var ferdig, men rakk å spille litt kortskalle og solo før folk begynte å gå. 

I dag har store deler av dagen gått til å være ute, og i dag har jeg til og med vært for første gang ute på Bygdøy. Ikke visste jeg hvor stort det faktisk er, og ikke visste jeg at det faktisk var så fint der. Møtte Helene og Mali igjen ved Kon-Tiki museet, og vi endte opp med å gå helt til Huk og Paradisbukta før vi satte oss på bussen tilbake igjen. 

 Kunne ikke vært mer idyllisk. For å avslutte dagen på best mulig måte endte vi opp med å dra tilbake til Helene, hvor vi slappet litt av, ble servert utrolig digg middag av Chef Helene, og nøt ettermiddagssolen på balkongen.



Vi har vært råheldige med været den siste tiden, og jeg vet at alt plutselig kan snu, så det er virkelig bare å nyte de dagene man har mulighet til å nyte. For ingenting er vel bedre enn sommerdagsfølelse i slutten av mars! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!