tirsdag 9. oktober 2012

Dyrehagen i Duisburg

Helt siden vi var små har Martina vært ofte i Norge og gjerne i lengre perioder. Nå den senere tiden har det blitt sjeldnere og sjeldnere, men så har vi skype for å holde mer kontakt. Siden hun er født og oppvokst i Tyskland, men samtidig har hatt Norsk pass og bodd i Norge i store deler av oppveksten sin, så har hun nå måtte velge mellom det norske eller det tyske passet. Heldigvis tok hun det norske, og vi måtte derfor feire at hun var blitt norsk. Mamma hadde sendt med meg en pakke til henne som inneholdt litt norske ting som kan være kjekt å ha. 


Deriblant 17.mai sløyfe, flagg, servietter og...

 Thorbjørn Egners bok for å lære å skrive og telle på norsk. Mye kan hun fra før, men det er fint å få ordnet litt på stavingen! 


Lørdag dro vi til en dyrehage som lå en time utenfor Køln, mest fordi de har delfinarium som vi hadde lyst til å se. Hver gang jeg har vært i Køln har vi vært innom Kølner Zoo, og sett på alle dyrene der. Men denne gang ble det derfor litt annerledes. 


Vi ble møtt av en giraff som hadde litt problemer med munnen sin og som hadde veldig lyst til å komme nærmere oss. 

Vi to! 

Delfineneeeeeeeeeee. 

Her ble Dolly(tror jeg) veid, og hun lå på rundt 20-25 kilo hvis jeg ikke husker helt feil. 

Vi kunne gå og ta på noen av dyrene, deriblant små ponnier. 

og geiter. De var litt vel agressive mot meg som hadde med litt mat til dem. Hoppet på og dyttet i, det er ikke noe jeg er stor fan av. Heldigvis kom jeg meg ut derfra fort. 

Sjøløverrr! 

Vi hadde med oss onkelungen til David(Martina sin kjæreste) og han var ikke helt gira på å la meg holde han i hånda mens vi gikk rundt, men når han skulle se på noe, så fikk jeg lov til å løfte ham opp. Morsom unge. 


Det var en superfin dag i dyrehagen. Litt småkaldt, men mye fint å se på. Når vi satte oss i bilen og begynte å kjøre hjem, kom det regnskyllet, så vi var veldig fornøyde med valget om å dra hjem når vi gjorde det. Hadde blitt litt nedtur å bli søkkvåte i dyrehage. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Feel Free!